Do prije nekog vremena na upit bez čega nikad ne odlazim na posao odgovor bi bio bez memorijskog štapića na kojem se nalaze svi moji materijali potrebni za izvođenje nastave. No da to više nije tako primijetili su i moji učenici , moji memorijski štapići već neko vrijeme su vrlo rijetko u upotrebi.
Sve se promijenilo otkako sam upoznala Office 365 koji omogućuje pristup e-pošti, web-mjesta, izravne poruke, web-komunikaciju i za mene ono najvažnije uređivanje i pohranu dokumenata na mreži.
Paketu Office 365 pristupate putem web-preglednika na adresi https://portal.microsoftonline.com i prijavom svojim korisničkim podacima računa tvrtke. U mom slučaju to su podaci mog korisničkog računa Suradnika u učenju go*****@ucitelji.hr .
Nakon prve prijave otvara se prozor s prikazom sučelja za početak rada preko kojeg možete saznati osnovne informacije o sustavu Office 365. Kod svake iduće prijave otvara se vaša e-pošta u aplikaciji Outlook Web App.
Bilo kuda e-pošta svuda – Outlook Web App
Aplikacija Outlook Web App omogućuje vam primanje i slanje poruka elektroničke pošte u bilo koje vrijeme i s raznih uređaja. Stoga dok radite kod kuće na vašem stolnom računalu pristupate elektroničkoj pošti s radne površine, a kad ste na računalu u vašoj matičnoj školi ili pak u područnoj školi poput mene ili pak ste na terenskoj nastavi s vašim učenicima i imate mobilni uređaj vaše poruke elektroničke pošte su vam uvijek dostupne putem web-preglednika pomoću Outlook Web App.
Pristup e-pošti putem mobilnog telefona sa sustavom android
Kroz Outlook Web App na raspolaganju vam je sandučić od 25 GB prostora za vašu elektroničku poštu što omogućuje pohranu vrlo velikog broja poruka i mogućnost slanja privitaka veličine do 25 MB. Sučelje aplikacije ne razlikuje su puno od Microsoft Office Outlooka 2013, pa stoga imate dojam kao da svojoj pošti pristupate preko stolnog računala, a ne preko aplikacije u vašem pregledniku. U radu s porukama postoje mnoge vrlo korisne mogućnost poput primjerice kategoriziranje poruka i upravljanje kategorijama, stvaranja mapa te razvrstavanja pristiglih poruka uz upotrebu pravila.
Postavljanje novog pravila za ulaznu poštu
Osim primanja i slanja e-poruka Office 365 omogućuje vam jednostavno i brzo upravljanje kontaktima, uvoz kontakata sa nekog drugom servisa kao i mogućnost povezivanja s društvenim mrežama. Tu je i mogućnost grupiranja kontakata i grupnog slanja poruka.
Kalendar je još jedna od vrlo važnih stvari za svakog učitelja. Krenuvši od godišnjih, mjesečnih i tjednih planiranja nastave, radnih i neradnih dana, održavanja stručnih usavršavanja ili pak osobnih obaveza vrlo je važno dobro uskladiti sve obaveze i zadatke. Upravo u tome nam pomaže Kalendar pomoću kojeg možemo voditi svoj vlastiti kalendar ali i dodati nove kalendare koje ćemo dijeliti sa svojim kolegama te u koje ćemo dodavati događaje, provjeravati slobodno vrijeme sudionika događaja ili pak zakazivati mrežne sastanke.
Uređivanje i pohranjivanje dokumenata na mreži
Pišući ovaj tekst upotrijebila sam nekoliko računala i mobilni telefon na nekoliko različitih lokacija, a da ni jednom nisam posegnula za nekim od prijenosnih medija za pohranu podataka. Moji dokumenti dostupni su mi uvijek i svuda ne samo za pregled već i za uređivanje putem OneDrive za tvrtke koji svakom korisniku pruža prostor od 25 GB za pohranu podataka i koji se sinkronizira sa vašim računalom.
OneDrive za tvrtke osobna je biblioteka, sastavni dio sustava Office 365, u kojoj možemo pohranjivati i organizirati naše dokumente. Nakon prijave u Office 365, biblioteku OneDrive otvaramo klikom na karticu OneDrive. U gornjem lijevom kutu prozora nalaze se kartice Browse, Files i Liberary koje nam omogućuje pregledavanje biblioteke, uređivanje i rad na dokumentima i uređivanje biblioteke.
U biblioteku OneDrive za tvrtke možemo dodavati dokumente koje smo stvorili na svojem računalu jednostavnim povlačenjem pomoću miša i ispuštanjem u za to predviđen prostor ili pak upotrebom naredbe Files > New > Upload Document.
OneDrive omogućuje stvaranje i uređivanje dokumenata u web-pregledniku. Kako biste stvorili novi dokument u biblioteci kliknite na new document te odabrati vrstu dokumenta. Omogućeno nam je stvaranje i uređivanje dokumenata programa Word, Excel, PowerPoint i OneNote. Nakon odabira vrste dokumenta potrebno je upisati naziv dokumenta i kliknuti na gumb OK. Otvorit će se dokument u Wordu Online koji vam omogućuje da direktno u svom pregledniku stvarate i uređujete vaš dokument.
Word Online ne pruža nam sve mogućnosti za uređivanje dokumenta, stoga želite li dodatno urediti vaš dokument možete ga, klikom na OPEN IN WORD, otvoriti na svom računalu pomoću programa Microsoft Office Word te ga tamo urediti. Prilikom otvaranja vašeg dokumenta u Wordu potrebno se prijaviti vašim korisničkim podacima. Nakon prijave dokument otvoren u Wordu koji smo dodatno uređivali prilikom spremanja će se sinkronizirati s dokumentom na OneDrive.
Spremanje dokumenta u programu Word na kojem su radila dva korisnika
Posebno je važna mogućnost što dokument spremljene na OneDriveu možete dijeliti s drugim korisnicima i zajednički ga uređivati. Dijeljenje nam omogućuje da više korisnika zajednički surađuje na nekom zadatku neovisno o lokaciji na kojoj se nalaze.
Svojim dokumentima spremljenim na OneDrive možete pristupiti i putem mobilnih uređaja, u tu svrhu bit će vam potrebna aplikacija za mobilne uređaje ovisno o sustavu koji ima vaš mobilni uređaj. Primjerice, na slijedećim slikama možete vidjeti aplikaciju Microsoft Office Mobile koja vam omogućuje pristup vašim dokumentima i jednostavan rad na dokumentu.
I za kraj vjerujem da kad jednom upoznate Office 365 shvatit ćete da vam memorijski štapići više nisu potrebni .