Programiranje kretanja Kodu robota

Od početka rada u Koduu svojim sam učenicima pokazala samo osnovno kretanje. Robote u našim Kodu igrama programirali samo za jednostavno kretanje pomoću neke tipke na tipkovnici ili pak pomoću kursorskih strelica. No, kako su igre postajale sve složenije i kreativnije i likovi igara su zahtijevali i složenije kretnje. Stoga smo krenuli u istraživanje na koje sve načine možemo pomicati robote, odnosno kontrolirati njihove kretnje. U nastavku ćemo objasniti sve programske kodove koje smo rabili za razna kretanja.

Osnovno kretanje za jednog i dva igrača

Kada programiramo kretanje jednog igrača možemo na jednostavan način programirati kretanje pomoću kursorskih strelica na tipkovnici, naravno ukoliko sami želite upravljati kretanjem vašeg lika. Kako biste programirali da se vaš robot kreće pomoću strelica upotrijebite slijedeći programski kod:

kodu_1

Ukoliko pak vaša igra ima dva igrača, protivnički timovi, te svaki igrač želi kontrolirati kretanje svog robota za drugog igrača možete upotrijebiti slijedeći programski kod:

kodu_2

Tipke WASD su tipke koje se nalaze na lijevom dijelu tipkovnice. Položaj im je raspoređen poput onih sa strelicama te će na ovaj način svaki od igrača moći lako kontrolirati kretanje svog robota.

Skokovi

Uz osnovno kretanje u igrama koje programiraju moji učenici neizbježni su i skokovi. Skokovito kretanje robota i likova koristi se prilikom preskakanja raznih prepreka poput neravnih terena, vodenih tokova ili pak za izbjegavanje protivničkih igrača.

kodu_3Kako biste programirali skokovito kretanje svog robota najprije odaberite tipku na tipkovnici koja će vam poslužiti za skakanje primjerice razmaknicu ako imate jednog igrača ili pak lijevi i desni Shift ako u igri imate dva igrača. Ove tipke pronaći ćete u izborniku keyboard > misc > more.

Nakon što ste odabrali tipku pomoću koje će robot skakati pod akcijom u dijelu DO odaberite actions > jump. Programski kod za skok izgleda ovako:

kodu_5

Na sam skok možete utjecati sa nekoliko dodatnih radnji. Možete odabrati hoće li skok biti visok (high), nizak (low) ili hoće li robot skočit samo jednom (once).

kodu_6

O autoru Gordana Sokol

Diplomirani informatičar koji posljednjih šesnaest godina predaje informatiku u OŠ Tužno. Autorica sam niza udžbenika i zbirki iz informatike za osnovne i srednje škole. Autorica sam online tečaja "Logo – online učenje programiranja". Završila sam E-learning akademiju, smjer Tutoring.
Ovaj unos je objavljen u Nekategorizirano. Bookmarkirajte stalnu vezu.

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s