Kodu i vodeni svijet

 

imageKako Kodu u svom svijetu ima i mnoga vodena bića poput riba i kornjača, ali i objekata poput brodova sasvim je prirodno da postoji i mogućnost stvaranja vodenih svjetova poput jezera, rijeka i potoka ili pak pravih bazena Smiješak. Pogledajmo stoga kako stvoriti teren sa jezercem i primjerice rijekom.

Krenut ćemo od praznog svijeta stoga iz Home menu odaberite New empty world. Napomenut ćemo da od inačice 1.0111.0 novi prazan svijet nije više potpuno prazan Smiješak s namigivanjem, ovaj puta će vas pričekati ravan kvadratni zeleni teren kojeg dalje možete uređivati prema svojim potrebama.
Kako bismo mogli stvoriti udubine u kojima će se nalaziti jezerce i rijeka najprije ćemo cijeli teren uzdići stoga odaberite Ground Brush te odaberite vrstu terena koju želite i podesite veličinu kista tako da vam prekriva čitav teren. Na ovaj način ćete moći uzdići jednoliko cijeli teren odjednom. Kako biste uzdigli teren odaberite alat Up/Down i držeći pritisnutu lijevu tipku miša podižite teren do željene visine. Kako biste spustili teren na određenom dijelu terena, smanjite veličinu kista te spustite razinu terena koristeći desnu tipku miša.

Nakon što ste stvorili udubine napunite ih vodom pomoću alata Water Tool. Možete odabrati vodu u različitim bojama. Za podizanje razine vode koristite lijevu tipku miša isto kao kad podižete teren. Ukoliko pretjerate s dodavanjem vode i svoj teren potopite Valja se po podu od smijeha razinu vode ćete spustiti desnom tipkom miša.

imageSad kad imamo vodenih površina možemo krenuti s njihovim nastanjivanjem. Primjerice dodajmo u jezerce nekoliko ribica različitih boja. Odaberite alat Object Tool te kliknite na jezero. Iz kružnog izbornika odaberite ribu fish te joj pomoću kursorskih strelica na tipkovnici promijenite boju. Na isti način dodajte još nekoliko ribica.

imageKako naše ribe ne bi samo stajale na mjestu već bi plivale jezercem upotrijebit ćemo staze različitih boja kojima će se ribe kretati. Stazu ( Path) dodajemo pomoću alata Path Tool jednostavnim kliktanjem pomoću miša i stvaranjem čvorova staze. Svaku stazu obojite u drugu boju kako bi svaka riba imala svoju stazu po kojoj će se kretati.

Preostalo nam je još samo da zadamo ribama kretanje po stazi. Kako biste programirali ribe da se kreću po stazi upotrijebiti slijedeći kod: Uvijek se kreći po stazi određene boje. Primjerice, crvena riba će se kretati po crvenoj stazi zadamo li joj slijedeći kod:

clip_image002

Napomenut ću samo da ćete uvjet uvijek (Always) pronaći otvorite li na glavnom izborniku more kako biste otvorili još dodatnih uvjeta.

image image
Na sličan način možete programirati i primjerice plovidbu broda s jedne obale jezera na drugu. No, ovaj zadatak probajte riješiti sami Smiješak otvorenih usta.

O autoru Gordana Sokol

Diplomirani informatičar koji posljednjih šesnaest godina predaje informatiku u OŠ Tužno. Autorica sam niza udžbenika i zbirki iz informatike za osnovne i srednje škole. Autorica sam online tečaja "Logo – online učenje programiranja". Završila sam E-learning akademiju, smjer Tutoring.
Ovaj unos je objavljen u Kodu. Bookmarkirajte stalnu vezu.

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s